понеділок, 28 жовтня 2024 р.

Обласне соціологічне опитування «Формування медійної та цифрової грамотності бібліотечних фахівців Чернівецької області»

З 24 по 31 жовтня 2024 року в усьому світі відзначають Всесвітній тиждень медіа та інформаційної грамотності, започаткований ЮНЕСКО у 2011 році.

Інфомедійна грамотність  — це ключова “грамотність” людини, необхідна для життя в сучасному світі. Нині українське суспільство повинне бути захищене від деструктивного впливу дезінформації та маніпулятивної інформації, а медіасередовище – бути соціально відповідальним і функціонувати стабільно. За таких умов українське суспільство зможе більш ефективно протистояти державі-агресору та залишатися стійким перед широким спектром загроз, зокрема в інформаційній сфері. Тому важливо ознайомити  та надати доступ до ресурсів із  питань інфомедійної грамотності усім зацікавленим особам і насамперед тим, на кого покладено місію популяризувати це поняття, а саме бібліотекарям. Бібліотеки як традиційні інформаційні установи та загальнодоступні некомерційні осередки громад мають всі можливості для того, щоб долучатись до формування медіаграмотного користувача. В умовах становлення інформаційного суспільства є необхідність працювати у цифровому просторі з величезними масивами інформації, використовуючи інформаційно-цифрові та медіатехнології. Цифрові технології стають невіддільною частиною життя кожної людини.

Напередодні Глобального тижня медіа та інформаційної грамотності відділ науково-методичної та видавничої діяльності ЧОУНБ ім. М. Івасюка здійснив моніторинг базових теоретичних знань та умінь з основ медійної та цифрової грамотності, інформаційно-цифрових компетентностей, практичних навичок взаємодії з користувачем бібліотечних фахівців публічних бібліотек Чернівецької області. Респондентами стали 100 бібліотекарів. Як свідчать результати опитування «Формування медійної та цифрової грамотності бібліотечних фахівців Чернівецької області», рівень медіаграмотності бібліотекарів – середній, а джерелом інформації, до якого звертаються найчастіше, є інтернет. Як зазначили респонденти, понад 65 % перевіряють інформацію, яку отримують з різних джерел. Задля підвищення фахового рівня 22% опитаних пройшли Національний тест «Цифрограм» для бібліотекарів на платформі «Дія.Освіта».

Нині українське суспільство потребує навичок формування медійної та інформаційної грамотності в умовах російсько-української збройної та інформаційної війни, а цифрова грамотність є запорукою успішності, безпеки та ефективного навчання впродовж життя!