понеділок, 26 липня 2021 р.

                                           Цікаві ідеї для публічних бібліотек 

        Туризм у сучасному світі є дієвим сектором індустрії дозвілля і розваг, засобом використання вільного часу та проведення змістовного дозвілля навчальними методами і способом залучення широких верств населення до пізнання історикокультурної спадщини.                    Процес взаємодії туризму і бібліотек останнім часом набуває ширшого значення для місцевої громади, бо це дозволяє вирішити декілька важливих завдань: виконати навчально-просвітницьку і виховну функцію; забезпечити дозвіллєві та рекреаційні потреби населення; сприяти розвитку туристичного бізнесу і залученню інвестицій у розвиток регіону тощо. Ці завдання є комплексними, вимагають системних зусиль влади, населення краю і бібліотеки - інформаційного центру як для місцевих мешканців і туристів, так і для підприємців туристичної сфери чи екскурсоводів. 

       На сьогодні існує значна кількість різних видів туризму: екскурсійний, культурний, історичний, етнографічний, паломницький та релігійний, сільський, зелений, водний, агротуризм, екотуризм тощо.

        За територіальним принципом або видом використання засобів пересування розрізняють: закордонний, міський, сільський, пішохідний, велосипедний, екстремальний (у т. ч. і автостопом) туризм. 

        Інтеграція бібліотек як закладів культури у сферу туризму виявляється перспективним напрямком роботи сучасних бібліотек. 

       Прерогативи в роботі сучасних бібліотек: популяризувати літературу, яка висвітлює сторінки історії рідного краю, його етнічні, мовні, культурні традиції, творчість його талановитих людей, допомагати молоді в кращому пізнаванні старожитностей регіону, залучати відвідувачів та туристів.

      Сфери співпраці і розвитку туристичних послуг дуже широкі і можуть базуватись саме на розвинутій краєзнавчій функції і значному досвіді краєзнавчої діяльності бібліотек. Слід констатувати, що наявність краєзнавчих ресурсів бібліотек та ґрунтовна дослідницька робота бібліотек щодо вивчення історії, традицій окремого регіону може стати основою для ініціювання і запровадження нових послуг для місцевої громади, гостей та туристів. 

     Проникнення індустрії туризму в діяльність бібліотек може відбуватись у таких напрямках: 

 створення і розробка різноманітних туристичних маршрутів, в т. ч. і інтерактивних, що ґрунтуються на краєзнавчих ресурсах та краєзнавчих розвідках бібліотек; 

 формування різноманітних електронних баз даних про цікаві та унікальні туристичні об’єкти регіону, туристичну інфраструктуру регіону (готелі, транспорт, розважальні заклади, музеї тощо); 

 збір матеріалів про визначних особистостей регіону, запис спогадів місцевих жителів; 

 підготовка літописів про розвиток регіону; 

 накопичення та збір експозицій для формування музеїв на селі, в місті, музейних кімнат при бібліотеках, в т. ч. створення віртуальних музеїв; 

 створення різноманітних фотогалерей, віртуальних турів по експозиціям місцевих музеїв, цікавих історичних місцях тощо; 

 надання туристам довідково-інформаційних послуг у туристичній сфері як безпосередньо в бібліотеці, так і онлайн; 

 організація онлайн-дискусій та груп у соціальних мережах щодо обговорення історії краю, розвитку різних видів туризму, блоґів та сайтів, що представляють туристичну привабливість регіону тощо. 

 співпраця з туристичними фірмами щодо ініціювання нових туристичних маршрутів та допомога екскурсоводам у змістовному наповненні екскурсій; 

 сприяння у забезпеченні змістовного відпочинку та створення рекреаційних і дозвіллєвих зон у бібліотеках; 

 популяризація зеленого туризму, як виду відпочинку, сприяння самоорганізації сільських садиб, як можливість додаткового заробітку для сільського населення; 

 навчання та інформування власників садиб щодо основ ведення туристичної діяльності, законодавчої бази; 

 підтримка місцевого малого бізнесу; 

 поширення інформації про потенціал сільських територій та можливі послуги для відпочинку;  надання інформації власникам садиб про історію свого села, звичаї і традиції, легенди, цікаві місця краю; 

 організація семінарів, практикумів для початківців, що мають бажання займатися туристичним бізнесом; 

 залучення волонтерів та громадських організацій до екскурсійної роботи; 

 надання доступу до Інтернету туристам та використання скап-технологій для спілкування з рідними під час туристичних подорожей. 

   Цей перелік можна продовжити. 

   20 липня Міністерство культури та інформаційної політики, Міністерство закордонних справ України, Державне агентство розвитку туризму (ДАРТ) представили нову комунікаційну стратегію популяризації туристичного бренду України, розроблену креативною школою Projector.

Документ визначає формати, канали та практичні кроки для формування сталого туристичного іміджу України та системного залучення іноземних туристів засобами комунікації та публічної дипломатії.

Формування та просування туристичного образу України за кордоном – це спільна мета, навколо якої об’єднали зусилля державні органи та креативний сектор.

Учасники також представили міжнародну інформаційну кампанію Visit Ukraine – Summer in Ukraine, яка покликана популяризувати літній відпочинок в Україні серед іноземців. Закордонні дипломатичні установи України вже розпочали її втілення на всіх континентах.

Кампанія містить промоційне відео, тематичну сторінку Visit Ukraine на офіційному сайті України UKRAINE.UA та кампанії в соціальних мережах іноземними мовами.

«Туризм в Україні – це невикористаний потенціал для нашої економіки. Проблема у тому, що до 2020 інвестицій у розвиток галузі не здійснювалось. У 2021-му завдяки реальній підтримці держави туризм починає розквітати. Велику роль в даному аспекті має саме популяризація України як надзвичайно цікавого туристичного напрямку. Місія проєкту Visit Ukraine – стратегічно висвітлювати Україну на світовому тлі комунікаційно, аби промоція України у світі відкривала нас без стереотипів та демонструвала іноземному туристу усі переваги від подорожі нашою країною. У комплексі з подальшою допомогою держави помітне зростання статистики залучення іноземних туристів стане можливим», — підкреслив Міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко.

Обидва проєкти на практиці втілюють один зі стратегічних напрямів міжнародних комунікацій нашої держави — просування позитивного іміджу України за кордоном.

«Дослідження свідчать, що міжнародна аудиторія хоче дізнаватися історії успіху з України, і це створює простір для просування позитивних наративів про Україну у світі. Теми туризму, популярних туристичних магнітів дуже добре сприймаються іноземними аудиторіями. Окремий напрям роботи нашої команди МЗС на чолі з Дмитром Кулебою полягає у системному формуванні в іноземців уявлення про те, що Україна безпечна для подорожей», — зазначила перша заступниця міністра закордонних справ України Еміне Джапарова.

«Україна має низку переваг, що стимулює до її відвідування. Це і доступність, і зручне розташування на карті світу (у центрі Європи), смачну національну кухню, різноманітність туристичних дестинацій, віддалені туристичні локації (особливо важливо після Covid-19). Окрім того, на сьогодні ми маємо безвізовий режим з багатьма країнами, що значно спрощує процедуру перетину кордону. Над формування та розвитком конкурентоспроможного на світовому ринку національного туристичного продукту UkraineNow спільно з профільними міністерствами ми працюємо вже певний час. Кампанія, яку сьогодні ми змогли представити, націлена на якісну промоцію України як туристичної дестинації за кордоном, що сприятиме збільшенню іноземних туристичних потоків», — додала Голова Державного агентства розвитку туризму України Мар’яна Олеськів.

Нагадаємо, у 2018 році Україна отримала офіційний бренд UkraineNow, який формує образ відкритої сучасної країни, де все найцікавіше відбувається просто зараз. На початку року МЗС запустило сайт Ukraine.ua — цифровий портал про сучасну Україну для іноземних аудиторій, розвиває офіційні сторінки у Facebook та Instagram. Створення та реалізація Стратегії просування туристичного бренду України у світі дозволить підсилити комунікації держави на міжнародному рівні та забезпечити їхню сталість.

Проєкт став можливим завдяки підтримці партнерів — креативної школи Projector, Посольства Великої Британії в Україні, Програми розвитку ООН, Асоціації в’їзних туристичних операторів, Chornobyl Tour, Gamma Travel, Chernobyl Exclusive Tours, Shabo та ще низці організацій та фахівців, які долучилися до нього.

Презентація доступна за посиланням

Немає коментарів:

Дописати коментар