пʼятницю, 10 квітня 2015 р.

Увага! Акція

Обласна акція
«»Бібліотека на вулиці»
(Умови проведення)

      Результат пошуку зображень за запитом "бібліотечні будки  на вулиці фото"                 Виклик:       Ти не дуже любиш ходити до
                                                               бібліотеки? Тоді для тебе є гарний
                                                               варіант –  читай книжки прямо на вулиці!
                                                

І. Загальні положення
        Інтелектуальний потенціал нації великою мірою залежить від  культурної компетентності її громадян , яка в свою чергу формується за допомогою «читаючого образу життя», підвищення престижу друкованого слова.
        Стимулюванням читацьких пріоритетів переймаються сучасні бібліотечні установи у рамках Державної цільової програми підтримки та розвитку читання на період до 2015 року. Проекти та акції бібліотек з популяризації читання передбачають надання населенню інформаційних послуг як у стінах книгозбірень, так  і за їхніми межами, у різноманітних громадських місцях – парках, центральних площах, клубах, вокзалах, автостанціях, ринках, супермаркетах, торгово-розважальних центрах, пляжах, ковзанках тощо.Такій бібліотеці не потрібен читацький квиток, вона не чекає користувача, а поспішає до нього.
      Для підвищення читацької активності жителів Буковини Чернівецька обласна універсальна наукова бібліотека ім. М.Івасюка вважає за потрібне організувати та провести обласну акцію « Бібліотека на вулиці» (далі - Акція).  
    
ІІ. Мета Акції:
- підвищити соціальний статус та престиж бібліотек як інформаційних, культурно-освітніх і духовних центрів, їхньої ролі у реалізації завдань державної політики у галузі культури;
- привернути увагу громадських та владних структур до читання, виховання поваги до книги, включення читання у структуру пріоритетних культурних потреб населення;  
-  залучити до бібліотек нових користувачів, ознайомити громаду з потенціалом сучасної книгозбірні та її  найбільш популярними навчально-інформаційними послугами;
 -  створити позитивний імідж книги та бібліотеки;
-  активізувати організацію  дозвілля користувачів влітку.
ІІІ. Завдання Акції:
-         підняти статус читання як творчого процесу;
-         надавати населенню бібліотечні послуги за межами приміщень бібліотек;
-         стимулювати читання користувачів, розширити їх кругозір та рівень інформаційної культури;
     -   створити комфортний простір для різних категорій читачів, а також   території гри, фантазії, творчості для дітей та молоді;
     -   активізувати  діяльність гуртків, студій та клубів за інтересами при бібліотеках;
     -   налагодити тісні контакти з освітніми та іншими спеціалістами, причетними до читання;
     -       залучити якомога більше читачів до активної участі у Акції « Бібліотека на вулиці» через організацію та проведення культурно-мистецьких заходів;
     -       розширити соціальне партнерство для підтримки діяльності  бібліотек з просування читання.

ІVКерівництво Акцією
1.  Загальне керівництво здійснює Чернівецька обласна універсальна наукова бібліотека ім.М.Івасюка
2.  Організаційно-методична робота покладається на районні методичні центри

V. Термін проведення Акції
1.  Обласна бібліотечна акція розрахована на період з 2015  по 2016 рр.
2.  Узагальнення моніторингу Акції -  листопад 2015 року.

VІ.  Шляхи реалізації Акції
         На літній період кожна бібліотека повинна розробити  власну програму, яка передбачає проведення різноманітних культурно-мистецьких заходів під відкритим небом.
         Час літніх канікул бажано використати для проведення заходів із застосуванням засобів театралізації, які сприятимуть формуванню художнього  смаку, нададуть дітям можливість проявити свої таланти і здібності, творчість та креативність, вправність та ерудицію, знання та акторські здібності.

VІІ.  Популяризація Акції
          Для успішної реалізації Акції необхідно створити відповідну PR-кампанію: розробити інформаційно – рекламну продукцію та визначити шляхи її поширення, налагодити зв’язки із ЗМІ, моніторити Акцію в мережі Інтернет, ставити перед учасниками конкретні завдання по залученню зацікавлених осіб, обчислювати кількісну складову читацького вектору.



VIII.  Підбиття підсумків
        По завершенні Акції ЦБС області повинні надати до науково- методичного відділу ЧОУНБ ім.М.Івасюка слайдовий звіт-інформацію про свою діяльність в рамках Акції.  
Для цього оформити:
- альбом літніх вражень «Бібліотека на вулиці»;
- віртуальний стенд із світлинами «Книжкове літо – 2015»;
-портфоліо переможців – читачів та заходів : «Лідер літніх читань», «Суперчитач літа 2015 року», 
«Найоригінальніший бібліотечний захід (акція) літа – 2015 року»,
«Найцікавіша форма роботи із циклу «Бібліотека на вулиці».





                                                                                                 Додаток №1
                      Рекомендовані форми, назви, засоби реклами

Види літніх читалень:
* Літня читальня «Бібліотека твоєї мрії»
* Міні-бібліотека «У нас цікаво»
* Бібліотека під парасолькою
* Літня читальна зала «Бібліотека під зеленими вітрилами»
* Книжковий пляж «Читай і засмагай»
* «Літературний острівець»
* Острів «Читалія»
* Бібліотечна ятка
* Шафи-кабінки з книгами
* Бібліотека на колесах
* Бібліотека в затінку
* Бібліокафе     
* Книжковий (бібліотечний) фрімаркет 
* Урбан-бібліотека     


Бібліотечні послуги просто неба:
-анкетування «Літня читальня»,  «Бібліотека твоєї мрії», «Бібліотека під парасолькою»;
-бліц-опитування «Книга майбутнього», «Гаряча десятка: 10 найкращих творів», « Книга у пошуках читача»;
-міні – опитування «Я читаю і радію, тому що…», «Моя улюблена книга літа», «Яку книгу ви читали вчора?», «Читати або не читати влітку?»;
-бібліодиліжанс, бібліомобіль;
- бібліографічні привали;
-букмаркетинг;
-буктрейлер;
-парад «Літературні капелюшки на проспекті»;
-літній кінозал,
-бібліокараоке;
-буккросинг;
-виїздна бібліотека стародруків через QR-коди;
-літні читання школярів «Веселкове книжкове літо»;
- презентаційна подорож бібліотекою;   
- виставки дитячих малюнків про бібліотеку;
- літературно-музичні конкурси;
-вікторини 
- екскурсії на казковий ярмарок «Моя казка», «Чарівний світ казок для вас»;
-мультвікторини, мульткруїзи «Країна сонячна - Дитинство», «Мандруємо у Книголенд»;
  - костюмовані карнавали «На галявині Казок»  
- ситуаційні ігри, театралізовані літературні мандрівки «Подорожуємо на острів Почитайків»;
-літературно-бібліографічні ігри «Будуємо книжкове місто»;
-ігри-конкурси «Уважні і начитані», «Грайлики-читайлики»;
-інсценізація сценок з дитячих книг, п’єс, казок тощо;
 -гра-подорож з елементами відеопоказу;
-поетичний майстер-клас;
-стендові презентації малюнків, конкурс на кращий інформбуклет «Прийшов час читати!»;
-інформаційні хвилинки «Будь «на хвилі»- читай», «Зроби собі цікаво – зайди до бібліотеки»;
-літнє консультативне бюро «Що читати цього літа?»;
 -тематична картотека «Літнє асорті»;
- Інформлисти «Книги - ювіляри 2015 року»;
-цикл рекомендаційних бібліоанонсів «Радимо прочитати!»;
-рекламні візитки "Книжкове літо - 2015», книжкові ерудит - закладки «Літні уподобання»,
-електронні та книжкові анонси "Проведи літо з користю!",   «Веселі старти з літературними героями»;
 -перегляд відеороликів “Бібліотека – територія єдності”, «Бібліотека – територія читання».
- літературно-музичні конкурси, інтелектуальні перегони, турніри книгоманів, брейн-ринги, читацькі розваги : «Твори. Видумуй. Пробуй», «Веселі старти», «Пізнаємо у забаві світ».
- «Книга бібліотечних рекордів» ( визначити кращих читачів і представити їх на книжковій виставці, в альбомі, на плакаті. Можна виділити окремі номінації: аматори  інтелектуального читання; читачі-ерудити; найдопитливіші читачі).

                          Форми книжкових виставок
тематичні виставки :«Дивовижний світ бібліотеки», «У книжок немає канікул», «Сторінки улюблених книг розповідають», «Читай як я, читай зі мною, читай краще мене», «Читати – це модно», «Моє уявлення про бібліотеку майбутнього»;
виставка-розвал «Літо - без нудьги!».
виставка - подорож «Вітер мандрів кличе допитливих» (Географія, історія, міфи),
виставка - знайомство «Класика без нудьги»;
виставка читацького формуляра «Літо, книга, я - разом вірні друзі»,
виставка творчості «Книжкове літо: день за днем»,  
виставка - огляд "Книг веселі сторінки»,
виставка - творчість «Ми всі з книжок до вас прийшли»,
виставка - прем'єра «Відкрий свою Читалію!»,
виставка - творчість «Детектив очима читачів», виставка - усмішка «Ліки від позіхання» (книги для прекрасного настрою),
виставка-рекомендація «Улюблене читання – літні уподобання»,
виставка-рецензія «Це класне улюблене читання!»,
виставка – ситуація, яка пропонує читачам поставити на полиці книги за розділами : «Цю книгу я візьму на безлюдний острів», «Цю книгу взяв би в похід..», «Цю книгу подарую другу».
        Всі виставки мають супроводжуватися інтерактивними завданнями: опитами, визначенням рейтингів тощо. 

 В цьому можуть допомогти:
-         «Бібліотека просто неба» - складання та реалізація спільних планів роботи з організаціями та закладами, які працюють влітку
-         Інформаційні хвилинки «Будь «на хвилі»- читай»,
-         літнє консультативне бюро «Що читати цього літа?»,
-         тематична картотека «Літнє асорті»,
-         Інформ - листи ,
-         цикл рекомендаційних бібліо - анонсів «Відчуй радість від читання»,
-         рекламні візитки "Книжкове літо - 2015»,
-          «Читаємо, думаємо, творимо!» - спільне проведення творчих конкурсів для дітей, що відвідують пришкільні табори.
-         книжкові ерудит - закладки «Літні уподобання»,
-         електронні анонси книг "Проведи літо з користю!" 












Немає коментарів:

Дописати коментар