Обласна акція
«»Бібліотека на вулиці»
(Умови
проведення)
Виклик: Ти не дуже
любиш ходити до
бібліотеки? Тоді для тебе є гарний
варіант
– читай книжки прямо на вулиці!
І. Загальні положення
Інтелектуальний
потенціал нації великою мірою залежить від
культурної компетентності її громадян , яка в свою чергу формується за
допомогою «читаючого образу життя», підвищення престижу друкованого слова.
Стимулюванням читацьких пріоритетів переймаються сучасні бібліотечні
установи у рамках Державної цільової програми підтримки та розвитку читання на
період до 2015 року. Проекти та акції бібліотек з популяризації читання передбачають
надання населенню інформаційних послуг як у стінах книгозбірень, так і за їхніми межами, у різноманітних
громадських місцях – парках, центральних площах, клубах, вокзалах,
автостанціях, ринках, супермаркетах, торгово-розважальних центрах, пляжах,
ковзанках тощо.Такій бібліотеці не потрібен читацький квиток, вона не чекає
користувача, а поспішає до нього.
Для підвищення читацької активності
жителів Буковини Чернівецька обласна універсальна наукова бібліотека ім.
М.Івасюка вважає за потрібне організувати та провести обласну акцію «
Бібліотека на вулиці» (далі - Акція).
ІІ. Мета Акції:
- підвищити
соціальний статус та престиж бібліотек як інформаційних, культурно-освітніх і
духовних центрів, їхньої ролі у реалізації завдань державної політики у галузі
культури;
- привернути
увагу громадських та владних структур до читання, виховання поваги до книги,
включення читання у структуру пріоритетних культурних потреб населення;
- залучити до бібліотек нових користувачів,
ознайомити громаду з потенціалом сучасної книгозбірні та її найбільш популярними навчально-інформаційними
послугами;
- створити позитивний імідж книги та бібліотеки;
- активізувати організацію дозвілля користувачів влітку.
ІІІ. Завдання Акції:
-
підняти статус читання
як творчого процесу;
-
надавати населенню
бібліотечні послуги за межами приміщень бібліотек;
-
стимулювати читання
користувачів, розширити їх кругозір та рівень інформаційної культури;
- створити комфортний простір для різних
категорій читачів, а також території гри,
фантазії, творчості для дітей та молоді;
- активізувати діяльність гуртків, студій та клубів за інтересами при бібліотеках;
- активізувати діяльність гуртків, студій та клубів за інтересами при бібліотеках;
- налагодити тісні контакти з освітніми та
іншими спеціалістами, причетними до читання;
- залучити якомога більше читачів до
активної участі у Акції « Бібліотека на вулиці» через організацію та проведення
культурно-мистецьких заходів;
- розширити соціальне партнерство для
підтримки діяльності бібліотек з
просування читання.
ІV. Керівництво Акцією
1. Загальне керівництво здійснює Чернівецька
обласна універсальна наукова бібліотека ім.М.Івасюка
2. Організаційно-методична робота покладається
на районні методичні центри
V. Термін проведення
Акції
1. Обласна бібліотечна акція розрахована на
період з 2015 по 2016 рр.
2. Узагальнення моніторингу Акції - листопад 2015 року.
VІ. Шляхи реалізації Акції
На літній період кожна бібліотека
повинна розробити власну програму, яка
передбачає проведення різноманітних культурно-мистецьких заходів під відкритим
небом.
Час літніх канікул бажано використати
для проведення заходів із застосуванням засобів театралізації, які сприятимуть
формуванню художнього смаку, нададуть
дітям можливість проявити свої таланти і здібності, творчість та креативність,
вправність та ерудицію, знання та акторські здібності.
VІІ. Популяризація Акції
Для успішної реалізації Акції необхідно створити відповідну PR-кампанію: розробити інформаційно – рекламну продукцію та визначити шляхи її поширення,
налагодити зв’язки із ЗМІ, моніторити Акцію в мережі Інтернет, ставити перед
учасниками конкретні завдання по залученню зацікавлених осіб, обчислювати
кількісну складову читацького вектору.
VIII. Підбиття підсумків
По завершенні Акції ЦБС області
повинні надати до науково- методичного відділу ЧОУНБ ім.М.Івасюка слайдовий
звіт-інформацію про свою діяльність в рамках Акції.
Для цього оформити:
- альбом літніх
вражень «Бібліотека на вулиці»;
- віртуальний стенд
із світлинами «Книжкове літо – 2015»;
-портфоліо
переможців – читачів та заходів : «Лідер літніх читань», «Суперчитач літа 2015
року»,
«Найоригінальніший бібліотечний захід (акція) літа – 2015 року»,
«Найцікавіша форма роботи із циклу «Бібліотека на вулиці».
«Найоригінальніший бібліотечний захід (акція) літа – 2015 року»,
«Найцікавіша форма роботи із циклу «Бібліотека на вулиці».
Додаток №1
Рекомендовані форми, назви, засоби реклами
Види літніх читалень:
* Літня
читальня «Бібліотека твоєї мрії»
*
Міні-бібліотека «У нас цікаво»
* Бібліотека під
парасолькою
* Літня читальна
зала «Бібліотека під зеленими вітрилами»
* Книжковий пляж
«Читай і засмагай»
* «Літературний
острівець»
* Острів
«Читалія»
* Бібліотечна
ятка
* Шафи-кабінки з
книгами
* Бібліотека на
колесах
* Бібліотека в
затінку
*
Бібліокафе
* Книжковий
(бібліотечний) фрімаркет
*
Урбан-бібліотека
Бібліотечні послуги просто неба:
-анкетування «Літня
читальня», «Бібліотека твоєї мрії», «Бібліотека
під парасолькою»;
-бліц-опитування «Книга майбутнього»,
«Гаряча десятка: 10 найкращих творів», « Книга у пошуках читача»;
-міні – опитування «Я читаю і радію,
тому що…», «Моя улюблена книга літа», «Яку книгу ви читали вчора?», «Читати або
не читати влітку?»;
-бібліодиліжанс,
бібліомобіль;
- бібліографічні
привали;
-букмаркетинг;
-буктрейлер;
-парад
«Літературні капелюшки на проспекті»;
-літній кінозал,
-бібліокараоке;
-буккросинг;
-виїздна
бібліотека стародруків через QR-коди;
-літні читання
школярів «Веселкове книжкове літо»;
- презентаційна
подорож бібліотекою;
- виставки
дитячих малюнків про бібліотеку;
- літературно-музичні
конкурси;
-вікторини
- екскурсії на казковий ярмарок «Моя казка», «Чарівний світ казок для вас»;
- екскурсії на казковий ярмарок «Моя казка», «Чарівний світ казок для вас»;
-мультвікторини,
мульткруїзи «Країна сонячна - Дитинство», «Мандруємо у Книголенд»;
- костюмовані карнавали «На галявині Казок»
- костюмовані карнавали «На галявині Казок»
- ситуаційні
ігри, театралізовані літературні мандрівки «Подорожуємо на острів Почитайків»;
-літературно-бібліографічні ігри «Будуємо книжкове місто»;
-ігри-конкурси «Уважні і начитані», «Грайлики-читайлики»;
-інсценізація сценок з дитячих книг, п’єс, казок тощо;
-гра-подорож з елементами відеопоказу;
-літературно-бібліографічні ігри «Будуємо книжкове місто»;
-ігри-конкурси «Уважні і начитані», «Грайлики-читайлики»;
-інсценізація сценок з дитячих книг, п’єс, казок тощо;
-гра-подорож з елементами відеопоказу;
-поетичний
майстер-клас;
-стендові
презентації малюнків, конкурс на кращий інформбуклет «Прийшов час читати!»;
-інформаційні
хвилинки «Будь «на хвилі»- читай», «Зроби собі цікаво – зайди до бібліотеки»;
-літнє
консультативне бюро «Що читати цього літа?»;
-тематична картотека «Літнє асорті»;
- Інформлисти
«Книги - ювіляри 2015 року»;
-цикл
рекомендаційних бібліоанонсів «Радимо прочитати!»;
-рекламні
візитки "Книжкове літо - 2015», книжкові ерудит - закладки «Літні
уподобання»,
-електронні та
книжкові анонси "Проведи літо з користю!", «Веселі старти з літературними героями»;
-перегляд відеороликів “Бібліотека – територія
єдності”, «Бібліотека – територія читання».
- літературно-музичні
конкурси, інтелектуальні перегони, турніри книгоманів, брейн-ринги, читацькі розваги
: «Твори. Видумуй. Пробуй», «Веселі старти», «Пізнаємо у забаві світ».
- «Книга
бібліотечних рекордів» ( визначити кращих читачів і представити їх на книжковій
виставці, в альбомі, на плакаті. Можна виділити окремі номінації: аматори інтелектуального читання; читачі-ерудити;
найдопитливіші читачі).
Форми книжкових виставок
тематичні виставки
:«Дивовижний світ бібліотеки», «У книжок немає канікул», «Сторінки улюблених
книг розповідають», «Читай як я, читай зі мною, читай краще мене», «Читати – це
модно», «Моє уявлення про бібліотеку майбутнього»;
виставка-розвал
«Літо - без нудьги!».
виставка -
подорож «Вітер мандрів кличе допитливих» (Географія, історія, міфи),
виставка -
знайомство «Класика без нудьги»;
виставка
читацького формуляра «Літо, книга, я - разом вірні друзі»,
виставка
творчості «Книжкове літо: день за днем»,
виставка - огляд
"Книг веселі сторінки»,
виставка - творчість «Ми всі з книжок до вас
прийшли»,
виставка -
прем'єра «Відкрий свою Читалію!»,
виставка -
творчість «Детектив очима читачів», виставка - усмішка «Ліки від позіхання»
(книги для прекрасного настрою),
виставка-рекомендація
«Улюблене читання – літні уподобання»,
виставка-рецензія
«Це класне улюблене читання!»,
виставка –
ситуація, яка пропонує читачам поставити на полиці книги за розділами : «Цю
книгу я візьму на безлюдний острів», «Цю книгу взяв би в похід..», «Цю книгу
подарую другу».
Всі виставки мають супроводжуватися
інтерактивними завданнями: опитами, визначенням рейтингів тощо.
В цьому
можуть допомогти:
-
«Бібліотека просто неба»
- складання та реалізація спільних планів роботи з організаціями та закладами,
які працюють влітку
-
Інформаційні хвилинки
«Будь «на хвилі»- читай»,
-
літнє консультативне
бюро «Що читати цього літа?»,
-
тематична картотека
«Літнє асорті»,
-
Інформ - листи ,
-
цикл рекомендаційних
бібліо - анонсів «Відчуй радість від читання»,
-
рекламні візитки
"Книжкове літо - 2015»,
-
«Читаємо, думаємо, творимо!» - спільне проведення
творчих конкурсів для дітей, що відвідують пришкільні табори.
-
книжкові ерудит -
закладки «Літні уподобання»,
-
електронні анонси книг
"Проведи літо з користю!"
Немає коментарів:
Дописати коментар